Vlaamse Ombudsdienst na resem klachten: Ga niet naar Vlaanderen Isoleert bvba voor het isoleren van uw woning!
Na een resem klachten adviseert de Vlaamse Ombudsdienst om niet samen te werken met het Herentalse isolatiebedrijf Vlaanderen Isoleert bvba, omdat klanten er bedrogen uit zouden komen. Energieminister Tommelein wil zelfs de erkenning van het bedrijf laten intrekken. De zaakvoerder ontkent dat er problemen zijn met beloofde premies. “Wij garanderen kwaliteit.” zegt hij.
Het advies van de Vlaamse Ombudsdienst is glashelder: wie in de toekomst van plan is zijn woning te isoleren, kan maar beter niet in zee gaan met Vlaanderen Isoleert bvba. Het commerciële isolatiebedrijf is werkzaam sinds 2016, en heeft vestigingen in Antwerpen en Grimbergen. De maatschappelijke zetel is gevestigd in Herentals. Ondanks het feit dat de firma marktleider is, kwam het afgelopen weekend sterk onder vuur te staan. De Vlaamse Ombudsman kreeg al 270 klachten binnen over het bedrijf, en besloot openlijk in te grijpen.
Iedereen die beslist om zijn huis te isoleren, krijgt daarvoor een energiepremie, na het ontvangen van de ‘Verklaring van Overeenkomstigheid’. Dat is een document van de keuringsinstantie waarmee de klant de premie kan aanvragen bij Eandis of Infrax. En precies daar zou Vlaanderen Isoleert, in gebreke blijven. Vele klanten zouden dat document niet te zien krijgen, met als gevolg dat de gedupeerde klant geen premie van de Vlaamse overheid kan ontvangen. Zo’n premie bedraagt aks bek ebjeke honderden euro’s
Uit dossiers van de ombudsman blijkt dat het document vaak niet bezorgd werd omdat de door Vlaanderen Isoleert uitgevoerde werken helemaal niet voldeden aan de norm. De firma zou de werken foutief uitvoeren of materialen gebruiken die van slechte kwaliteit zijn. Minister Tommelein onderzoekt of de erkenning van het bedrijf kan ingetrokken worden. De betrokken zaakvoerder weerlegt de meeste van de hem ten laste gelegde tekortkomingen.
Bron: GvA – VTM-Nieuws